سرانه فضاهای عمومی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سرانه فضاهای عمومی

سرانه فضاهای عمومی در شهر با کاربری آنها

کاربری مسکونی

در شهر ده سرخ واحد های مسکونی مساحتی برابر با ۹۴/۳۰۵۳۵۴ متر مربع را به خود اختصاص داده اند که بیشترین کاربری و مساحت را در سطح شهر دارا می باشد.

کاربری تجاری

کاربری تجاری در شهر شامل شرکت تعاونی و دفتر تاکسی تلفنی می باشد که مساحت ۶۳/۳۰۶۷ متر مربع محاسبه گردیده است که سهم آن از کل کاربری های شهر۵/۰ درصد می باشد.

کاربری آموزشی

کاربری های آموزشی شهر شامل یک دبستان، یک مدرسه راهنمایی و یک دبیرستان می باشد. دبستان در بخش جنوب غربی شهرواقع شده است که ۲۱۶۰ متر مربع مساحت آن می باشد. مدرسه راهنمایی در بخش شمالی شهر واقع و در مجاورت زمین های زراعی با مساحت ۳۵/۶۳۴۷ متر مربع می باشد. دبیرستان شهر نیز دارای مساحتی برابر با ۶۸/۲۰۳۰ متر مربع در غرب شهر و در نزدیکی زمین های زراعی و نزدیک خانه بهداشت می باشد. در مجموع کاربری آموزشی شهر ۷۲/.۱ درصد کل کاربری های شهر را به خود اختصاص داده است.

کاربری اداری

کاربری شهر شامل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی است که در بخش جنوب شرقی شهر واقع شده است. مساحت این کاربری برابر با ۳/۳۷۹ متر مربع می باشد که تنها ۰۶/۰ درصد ازز سرانه کاربری های شهر را در برمیگیرد.

کاربری بهداشتی- درمانی

کاربری بهداشتی شهر شامل یک باب حمام عمومی در بخش شمالی شهر در کنار مسجد و نزدیکی امام زاده می باشد که مساحت آن برابر با ۲۰۸۴۴ متر مربع می باشد

کاربری درمانی نیز شامل درمانگاه در بخش شمالی شهر با مساحت ۶۴/۱۹۶۲ متر مربع، خانه بهداشت در سمت غرب شهر با مساحت ۱۳/۳۰۷ متر مربع و داروخانه با مساحت ۹۵/۵۲ متر مربع می باشد.

کاربری مذهبی- فرهنگی

مسجد و حسینیه در سمت شمال شهر و یک باب امام زاده در نزدیکی گورستان قدیمی شهر و دو باب مسجد دربخش غربی روبروی خانه بهداشت کاربری های مذهبی شهر را با مساحتی در مجموع ۸۱/۲۳۳۹ متر مربع به خود اختصاص داده است.

کاربری فرهنگی شهرنیز شامل کتابخانه عمومی در کنار مسجد در بخش غربی شهر می باشد که آن نیز مساحتی بالغ بر ۱۸/۳۳۲ متر مربع از کل اراضی شهر را دربرمیگرد.

کاربری ورزشی

کاربری ورزشی شامل یک زمین ورزشی است که در خارج از شهر در سمت جنوب جاده اصفهان- مبارکه واقع شده است و مساحت آن برابر با ۵۷/۱۵۱۵۴ متر مربع می باشد.

کاربری گورستان

در سطح شهر ده سرخ دو گورستان وجود دارد. یکی در بخش شمال شرقی شهر که خود به دو قسمت تبدیل می شود و در حال حاضر مورد استفاده قرار نمیگیرد. گورستان دیگر خارج از بافت شهر واقع شده است. مجموع مساحت هر دو گورستان ۵۵/۹۱۸۳۹ متر مربع از کل مساحت شهر می باشد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست