اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

وضعیت اشتغال و اقتصاد شهر از طریق کشاورزی، دامداری، صنعت و خدمات به شرح زیر می باشد:

بخش کشاورزی:

 با توجه به اینکه شهر ده سرخ در منطقه خوش آب و هوا از نظر اقلیمی قرار گرفته است. وجود منابع آبی همچون زاینده رود در نزدیکی آن باعث گردیده است بیشتر شغل اهالی شهر را کشاورزی و در کنار آن دامداری تشکیل دهد که وجود زمین های کشاورزی در محدوده شهر گویای این موضوع می باشد. بخش کشاورزی مهمترین بخش از نظر درآمد و اشتغال شهر می باشد به طوری که بیشتر اهالی شهر از این شیوه امرار معاش می کنند. وجود محصولاتی همچون برنج که خاص منطقه می باشد در سطح استان توانسته است این منطقه را مورد توجه قرار دهد. به غیر از برنج محصولاتی چون گندم، جو، چغندر و سایر محصولات کشاورزی در این منطقه کشت می شوند و توانسته است بخش کشاورزی را به مهم ترین بخش درآمدی شهر تبدیل کند.

دامداری:

علاوه بر کشاورزی،شهر در زمینه دامداری نیز بسیار فعال است از جمله دام های موجود در شهر می توان به گاو و گوساله دو رگ، گاو بومی، گاو و گوساله، بز و بزغاله، گوسفند و بره اشاره نمود. شایان ذکر است که در شهر تعداد ۲۱۸۰ کندوی عسل نیز وجود دارد که نیاز این محصول در شهر را نیز تامین می کند.

صنعت:

از نظر صنعت نیز وجود مراکزی همچون شهرک صنعتی مبارکه، مجتمع پلی اکریل و کارخانه قند نقش جهان تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال ساکنین شهر و شهرهای اطراف داشته است و بخش زیادی از اهالی شهر در این مراکز مشغول به فعالیت می باشند. علاوه بر آن زنان نیز در صنایع دستی و قالی بافی مشغول به فعالیت می باشند.

خدمات:

در بخش خدمات نیز بیشتر کارمندان ادارات دولتی و شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای و کسبه نقش ایفا می کنند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست